Kimi Räikönnen Magyar FAN Portal

Álandó Friss hírek és képek Kimiről!Mikor indul a WRC napi friss hírekkel fogok nektek szolgálni a BAJNOKUNK pozíciójáról!


Kimi Raikönnen 

Kimi Matias Räikkönen (Espoo, 1979. október 17.) finn autóversenyző. Pályafutását 2001-ben egy Sauberrel kezdte. Jelenleg a Ferrari Forma 1-es csapatának versenyzője. 2007-ben világbajnok lett és két alkalommal végzett a világbajnokság második helyén (2003, 2005).

A Forma 1 előtt
Räikkönen kilencévesen kezdett el gokartozni. 1988-ban már részt vett néhány finn ifjúsági futamon az A, B és C osztályban és első győzelmeit is learatta. 1991-ben a finn gokart bajnokság mini sorozatában versenyzett, 1992-ben a finn Rakéta Gokart Bajnokság junior osztályában. Ugyanebben a sorozatban 1993-ban a kilencedik, 1994-ben a második helyen végzett. 1995-től a finn gokart bajnokság A osztályában versenyzett, amelyben 1996-ban a negyedik helyet szerezte meg. 1996-ban részt vett a gokart Európa-bajnokságon, a világbajnokságon és az északi bajnokságban is.

1997-ben megnyerte a finn gokart bajnokság A osztályát és negyedik helyet ért el az északi gokart bajnokság A osztályában. Részt vett a világbajnokságon is az A osztályban. 1998-ban ismét megnyerte a finn gokart bajnokság A osztályát és megnyerte az északi gokart bajnokság A osztályát is. Második helyet szerzett a gokart Európa-bajnokságon a Super A osztályban és harmadik helyet a Monaco Kupán a Super A osztályban.

1999-ben második helyet szerzett a finn gokart bajnokság A osztályában és tizedik helyet a gokart világbajnokság a Super A osztályban. Ugyanebben az évben kezdett el formulaautókkal versenyezni a Formula?Renault bajnokságban a Haywood Racing Teammel. Első futamán a harmadik helyen végzett. Ötödik helyet szerzett a Formula?Ford Euro?kupában. A Formula-Renault téli bajnokságán négy versenyből négyet megnyert a Manor Motorsport csapattal.

2000-ben ? továbbra is a Manor Motorsporttal ? megnyerte a Formula?Renault brit bajnokságát, tíz futamon hét győzelmet aratott, hétszer szerzett pole pozíciót és hatszor futott leggyorsabb kört. A Formula?Renault Európa?bajnokságon három versenyen indult, ebből kettőt megnyert, összetettben ezzel a hatodik helyen végzett.

Pályafutása a Formula 1-ben: 

2001
A Formula 1-es Sauber-Petronas csapat vezetője, Peter Sauber felfigyelt a fiatal finn eredményeire és 2000 szeptemberében meghívta egy tesztelésre, majd később még továbbiakra. Saubernek tetszett, amit látott és leszerződtette Räikkönent a 2001-es szezonra csapatához Nick Heidfeld csapattársának. Sokan kritizálták ezt a lépést (beleértve a FIA elnökét, Max Mosley-t is), mivel Räikkönen mindössze 23 versenyt futott együléses versenyautóval mielőtt Formula 1-es szerződést kapott. Mosley ? és mások is ? úgy vélték, hogy nagy kockázatot jelent egy ilyen tapasztalatlan versenyzőt Forma 1-es autóba ültetni.

Räikkönen azonban a teszteken megfutotta a szuperlicenchez szükséges kilométereket, így ideiglenes engedélyt kapott a versenyzésre a FIA-tól az első futamokra azzal, hogy a versenyzési engedélyét akkor véglegesítik, ha nem okoz problémát.

Räikkönen nem okozott problémát, sőt első versenyén rögtön pontot szerzett egy hatodik hellyel, miután Frentzent kizárták előle. Később a szezon során még nyolc pontot gyűjtött és ezzel a világbajnokság tizedik helyén végzett. Csapattársa, Heidfeld 12 pontot gyűjtött és hetedik lett. A két versenyző összesen 21 pontot gyűjtött és ezzel a Sauber a konstruktőri világbajnokság negyedik helyét biztosította be, ami a csapat történetének legjobb eredménye.




2008 
Kimi Räikkönen a malajziai győzelmét ünnepli
2008-as idény rosszul kezdődött számára, pedig a téli teszteken az egyik leggyorsabb volt. A szezonnyitón autója a futam vége előtt 4 körrel elromlott, de Barrichello kizárásával mégis kapott 1 pontot, mert teljesítette a versenytáv 90%-át. Az egy héttel későbbi Maláj Nagydíjat megnyerte, és az összetettben feljött a 2. helyre. A Bahreini Nagydíjon elért második helyével átvette a vezetést a versenyzők között, miután a világbajnokságot addig vezető Lewis Hamilton nem szerzett pontot. A Spanyol Nagydíjon Formula?1-es mesterhármast ért el: övé lett a pole pozíció, a győzelem és a verseny leggyorsabb köre is. Csapattársa, Massa második helyével a Ferrari kettős győzelmet ünnepelhetett. Előnye a pontversenyben hét pont volt az üldözőivel szemben.
Török Nagydíj edzései rosszabbul sikerültek, az első szabadezésen váltóhiba hátráltatta, az időmérő edzésen pedig csak a 4. helyet szerezte meg. A rajtnál koccant az előtte beragadó Heikki Kovalainennel, így sérült első szárnnyal versenyezte végig a távot. Kezdeti hártányát ledolgozta Alonsóval, majd Kubicával szemben is, de a merész boxtaktikával versenyző Hamiltont már nem tudta megelőzni. Massa magabiztosan nyerte a futamot, de a kettős Ferrari-győzelem elmaradt, Räikkönen a 3. lett. A Monacói Nagydíjidőmérő edzésén a második helyet szerezte meg, de az esős versenyen végül csak a 9. lett. A rajtnál Hamilton, majd később Kubica is megelőzte, amikor boxutca-áthajtásos büntetést kapott, amiért a rajt előtt nem tették fel időben a kerekeket az autójára. Kubicát bokiállása után visszaelőzhette volna, de a célegyenes végén kicsúszott és letörte az első légterelőjét. Még így is lett volna esélye pontot szerezni, de nem sokkal a verseny vége előtt egy fékezésnél elvesztette uralmát az autója fölött és az előtte haladó Adrian Sutilba rohant. Újabb kényszerű boxkiállása után még megfutotta a verseny leggyorsabb körét, de csak a 9. helyen intették le. Mivel nem szerzett pontott, Hamilton átvette tőle a vezetést a világbajnokságban.
A Spanyol Nagydíjon
Kanadai Nagydíjon a harmadik helyről rajtolhatott és ? zsinórban negyedszer ? megfutotta a verseny leggyorsabb körét, de az első, a Safety Car bentléte miatt kaotikus boxkiálláskor Hamilton hátulról belerohant és mindketten kiestek. A hibájáért Hamilton tízhelyes rajtbüntetést kapott a Francia Nagydíjra. Magny Cours-ban hagyományosan jól szerepelnek a Ferrarik, és ez 2008-ban sem volt másként. Massával magabiztosan szerezték meg az első két rajthelyet, Räikkönennek még az is belefért, hogy csak egy gyors kört fusson az időmérő edzés utolsó szakaszában, üzemanyagot spórolva ezzel a versenyre. Az első helyről indulva magabiztosan vezette a futamot, amikor jobb oldali kipufogócsöve előbb meglazult, majd leszakadt az autójáról, karosszéria-elemeket magával rántva. Ettől több mint egy másodperccel lassabb köröket tudott csak futni. Massa könnyedén megelőzte, de a harmadik helyen haladó Jarno Trulli már túlságosan le volt maradva ahhoz, hogy befogja. A második helyéért járó nyolc ponttal a világbajnokság harmadik helyére zárkózott föl, Kubica mögé, akit Massa váltott az élen.[2] A Brit Nagydíjon a 3. rajthelyet szerezte meg, úgy, hogy az első sorból meglepetésre Kovalainen és Webber indulhatott. A rajtnál megőrizte a 3. helyet, de pár körrel később Kovalainen megpördült, így Kimi feljött a második helyre. A boxkiállások idején egyszerre érkezett a boxutcába Hamiltonnal. A brit kapott új gumikat, Räikkönen autóján azonban nem cseréltek kereket. Ez rossz döntés volt, mert pár perc múlva esni kezdett, és a kopott gumikon Räikkönen nem tudta a többiek tempóját autózni. A Ferrari ekkor újabb rossz döntést hozott, mert Räikkonent sokáig nem hívták be a boxba, így viszont csak szenvedett. Végül, amikor behívták, már akkora hátránya volt, hogy csak a negyedik helyre hozta be a Ferrarit. A leggyorsabb kört azonban zsinórban hatodszor is megfutotta. Azonban azzal, hogy Hamilton nyert, ő 5. lett, Massa pedig csak 13. lett, a világbajnoki pontversenyben hármas holtverseny alakult ki az élen a 3 versenyző között.
Csapatvezetői tevékenysége 
2004 novemberében Kimi Räikkönen és menedzsere, Steve Robertson bejelentették, hogy Räikkönen Robertson Racing néven Formula3-as csapatot alapítanak, aminek operatív vezetését Robertson végzi, a finn versenyző gyakorlatilag csak a nevét adja hozzá.
Családja
Kimi Räikkönen nős, felesége Jenni Dahlmann, a 2000-es finn-és skandináv szépségkirálynő. Esküvőjüket 2004július 31-én tartották. Gyermekük nincs, Svájcban élnek. Testvére, Rami szintén autóversenyző, nős férfi. Räikkönen gazdája egy Ajax nevű németjuhász kutyának, és egy Peppi nevű jack russal terriernek.
Becenevek 
Räikkönen 2007-es sisakja az Iceman felirattal
Kimi Räikkönen "hivatalos beceneve" az "Iceman", azaz Jégember. Ezt a nevet a McLaren csapatfőnöke, Ron Dennis adta neki utalásként nyugodt természetére, illetve északi származására. Az "Iceman" felirat Räikkönen bukósisakján illetve bal alkarjára tetoválva is látható. Másik beceneve, melyet a szerelők adtak neki, a Kimster, a Kimi és Monster szavak összetételéből. Ezt a 2004-es Belga GP-n kapta, mert úgy vezetett mint egy igazi rém. Említik továbbá Kimppa és Rakka néven is.
Kimi Räikkönen Forma-1-es eredményei:
Év Csapat Helyezés Pont Futam Győzelem Pole
2001 Sauber-Petronas 10. 9 16 - -
2002 McLaren-Mercedes 6. 24 17 - -
2003 McLaren-Mercedes 2. 91 16 1 2
2004 McLaren-Mercedes 7. 45 18 1 1
2005 McLaren-Mercedes 2. 112 19 7 5
2006 McLaren-Mercedes 5. 65 18 - 3
2007 Ferrari Bajnok 110 17 6 3
2008 Ferrari 3. 75 18 2 2
2009 * Ferrari 5. 45 15 1 -
Összesen ** 576 154 18 16
 





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 3
Tegnapi: 1
Heti: 25
Havi: 56
Össz.: 10 058

Látogatottság növelés
Oldal: Életrajz.
Kimi Räikönnen Magyar FAN Portal - © 2008 - 2024 - kimifanclub.hupont.hu

Az ingyenes honlapkészítés azt jelenti, hogy Ön készíti el a honlapját! Ingyen adjunk: Ingyen Honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »